Neden Aile Eğitimi? Neden Aile Katılımı?

18.10.2018 1123

NEDEN AİLE EĞİTİMİ?

Anne ve baba çocuğun en yakınıdır, en yakınında olanıdır. Sevgisinin ölçüsü, başarısının sırrı, hislerinin görüntüsüdür.  Oynadığı oyuncak, çizdiği resim, izlediği film, attığı adım, gördüğü rüyadır. Kısacası hayatıdır, dünyasıdır.

Kahramanıdır, evet evet kahramanıdır. (Kahraman: Bir olayın, serüvenin başlıca kişisi)

Anne-baba yaşatır ilk duyguyu, anne-baba öğretir ilk sözcüğü, anne-baba attırır ilk adımı… Ve anne-baba yolun başlangıcıdır. Başlamak ise; bitirmenin yarısıdır.

Değerli Anne-Babalar;

Çocuğunuzun hayat denen yolculuğa doğru başlayabilmesi, doğru ilerleyebilmesi ve yolculuğu boyunca doğru kararlar verebilmesi için en çok size ihtiyacı vardır. Çocuğunuzu her alanda desteklemek ve ihtiyacı olan konularda ihtiyaçlarını karşılayabilmek için vereceğiniz doğru tepkiler ve yerinde bilgilendirmeler önemlidir. Bu da aile eğitimlerine verdiğiniz değerle doğru orantılıdır. Çünkü aile eğitimlerine katılan anne ve babalar;

Sağlıklı aile içi iletişim kurma, ilişkilerde doğru tutum geliştirme, problem çözme, karar verme, özgüven kazandırma, zamanı etkili kullanma, duyguları doğru yönetme vb. alanlarda daha başarılı olacağı düşünülmektedir.

Bu sayede çocuğunuz;

Akranlarıyla ve büyükleriyle iyi ilişkiler kurabilen,

Kendini doğru ifade edebilen,

Olumlu davranışlar sergileyebilen,

Sorumluluk alabilen,

Öfkesini kontrol altına alabilen,

Hayata olumlu yönden bakabilen,

Hata yaptığında bunu kolaylıkla kabullenip telafi edebilen,

Başarılı olmak için çaba gösterebilen,

Bir birey olarak hayatını yaşayacak ve hayatı boyunca içinde bulunduğu her şartta mutluluğu yakalayabilecektir.

NEDEN AİLE KATILIMI?

Aile Katılımı, anne-babaların ve diğer aile üyelerinin, çocukların eğitimi ve gelişimine katkıda bulunmaları için eğitim programına katıldıkları bir süreçtir" (Morrison, 2003).

Öğrencilerimizin her birini ailelerinden ayrı değerlendirmemiz mümkün değildir. Her bir öğrencimiz davranışlarında, düşüncelerinde, hayallerinde ailesinden izler taşımaktadır. Sınıfta öğretmeniyle ve diğer arkadaşlarıyla kurduğu ilişkileri bu izlerden beslenerek sürdürmektedirler. Dolayısıyla ailenin davranış örüntüsü, düşünce sistemi ve hayal dünyası çocuğun hayatına doğrudan etki etmektedir.

Bu döngü çerçevesinde önemseyerek sürdürdüğümüz "Aile Katılımı" çalışmalarında,

Ailelerimiz:

-Sınıf iklimini yaşayarak zaman zaman geçmişlerine (çocukluk yıllarına) yolculuk etmekte,

-Çocuklarıyla olan anılarına bir yenisini daha katmakta,

-Öğretmene yönelik düşüncelerini (empati kurarak) gözden geçirmekte,

-Bir grup etkinliği hazırlamanın ve gerçekleştirmenin zorluklarını hissetmekte,

-Sınıf yönetiminin ne demek olduğunu yaşayarak öğrenmektedir.

Öğrencilerimiz:

                -Aileleriyle bir arada olmanın mutluluğunu yaşamakta,

                -Okula yönelik olumlu duygular geliştirmekte,

                -Okulla ve öğretmenleriyle kurdukları duygusal bağları güçlenmekte,

                -Ailesi, öğretmeni ve sınıf arkadaşları tarafından kabul görme ihtiyacı karşılandığını hissetmekte,

  -Etkinliklere katılma konusunda daha istekli hale gelmektedirler.

Öğretmenlerimiz:

                -Aile-çocuk ilişkisine yönelik gözlem yapmakta,

                -Çocuğun aile yaşantısına yönelik ipuçları yakalamakta,

                -Ailenin çocuğa yönelik tutumu hakkında fikir edinmekte

Velilerimizin etkinlik için konu seçimi yaparken;

Kendi mesleki deneyimleri,

Kendi ilgi alanları,

Spor faaliyetleri,

Mevsim şartlarının özellikleri,

Öğretmenin aylık planı,

Güncel konular vb.

 

Konulara öncelik vermelerini beklemekteyiz.

Etkinlikleri oluştururken çocuklarımızın yaş gruplarına uygun etkinlikler belirlemeleri, gerekirse bu konuda öğretmenlerden görüş istemeleri önem arz etmektedir.