Çocuğun Doğası eTwinning Projesi

Çocuğun Doğası eTwinning Projesi

03.03.2022 212

ÇOCUĞUN DOĞASI 

     Okulumuz öğretmenlerinden Aslıhan AĞCA, Çiğdem Deniz KUYUPINAR ve Gevher Güneş KARAKOÇ Çocuğun Doğası isimli eTwinning projesini yürtmeye başladı. Okul öncesi dönem,bireyin tüm yaşantısına etki edecek doğa sevgisi ve doğa bilincinin kazandırılacağı kritik dönemdir.Bu sebeple çocuklarımızın,içinde yaşadıkları dünyayı anlamaları,çevreye ve doğaya faydalı bireyler olabilmeleri konusunda farkındalık oluşturmak için bu projeyi yapmaya karar verdik.Sahip olduğumuz hava,su,toprak gibi kaynakları kullanmada ne kadar bilinçliyiz? sorusunun cevabını bulmak,çevre kirliliği ve küresel ısınma nedeniyle canlıların hayatının tehlike altında olması ve bunun için bazı önlemlerin geç olmadan alınması fikrinin temelini okul öncesi dönemdeki çocuklarımızla atmayı palnlıyoruz.Çevre sorunları ve bu sorunlara üretilebilecek çözümler çerçevesinde yapılacak çalışmalarla,çocukların doğaya,suya,toprağa,çevreye karşı olumlu tutum sergileyerek onu bir yaşam biçimi haline getirmelerini,yaşadıkları çevreyi sevme,koruma,doğal kaynakları bilinçli kullanma ve sorunlara çözüm üretebilme bilincini oluşturmayı amaçlıyoruz.

 

      *Çocuklarda farkındalık,empati ve doğa sevgisini geliştirme.
      *Doğayı ve doğadaki ilişkileri anlamalarını ve yaşam için önemini fark etmelerini sağlama.
      *Problem çözme,araştırma ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirme.
      *Çevre sorunlarının farkında olmalarını ve bu sorunlar karşısında çözüm geliştirebilmelerini sağlama.
      *İşbirliği,iletişim,grupla çalışma becerilerini geliştirme.
      *Sorumluluk alma,karar verme becerilerini geliştirme.
      *Yaş ve gelişim özelliklerine uygun web2 araçlarını tanımalarını ve uygun biçimde kullanmalarını sağlama.
      *Çocuklarda keşfetme ve üretkenlik becerilerinin ortaya çıkmasını sağlama.
      *Çok yönlü düşünme becerilerini destekleme.
      *Doğal kaynakları koruma bilincinin gelişmesi.
      *Okul,aile,çocuk ve öğretmen arasındaki işbirliğini arttırma.

14-03-202214-03-202203-03-202214-03-2022